Mora vuxenutbildning

Aktuellt på Mora vuxenutbildning

Öppet Hus!
På tisdag 2 april har vi öppet hus mellan kl.14.00-18.00
Plats: "Curryhuset" Mora Högskolecentrum Vasagatan 14 i Mora.
Vill du komma och prata om studier så passa på. Det kommer att finnas studie- och yrkesvägledare och personal från högskolecentrum och steget före på plats.

Onsdag 3 april finns vi även på plats i Orsa och Älvdalen mellan kl.14.00-18.00
Plats i Orsa: Högskolecentrum Kung Gustavsväg 1
Plats i Älvdalen: Vuxenutbildningens lokaler Dalagatan 81

Välkomna!

Vårens schema hittar du här:

Support/Stöd

Du vet väl att du som är elev hos oss kan få hjälp och stöd i dina studier på våra supporttider!

Gå in här för att se vilka tider vi har.

Välkommen!

Inloggning

Ditt konto är uppbyggt enligt principen:

Användarnamn blir de första tre bokstäverna i ditt efternamn följt av de första tre bokstäverna i ditt förnamn samt den månad och dag då du är född.

ÅÄÖ blir AAO.

Exempel Hjalmar Söderberg född 2 juni

blir: sodhja0602

Du får lösenordet vid uppropet och vid första inloggning uppmanas du att byta lösenord. Byt lösenord och kom ihåg att skriva upp det nya lösenordet på en säker plats.

Till Office365 är det samma användarnamn och lösenord med tillägg elev-epost se nedan:
Exempel: sodhja0602@skolamoa.se

Om du är osäker på ditt lösenord, hör med din lärare eller kontakta It på telefonnummer 0250-261 00