Mötesplats förälder

Ett forum för vårdnadshavare till barn och ungdomar mellan 0-20 år.

Entrén vid Mora bibliotek och kulturhus

Ett önskemål från unga i Mora kommun.
Med start hösten 2024 arrangerar Mora kommun
Mötesplats förälder på Mora kulturhus och bibliotek.

Mötesplats förälder kommer du som vårdnadshavare till barn och ungdomar mellan 0–20 år ha möjlighet att ta del av olika föreläsningar och utbyta erfarenheter med andra föräldrar. Tillsammans hoppas vi skapa ett forum där du som förälder eller annan vårdnadshavare ska få med dig tips och verktyg på hur du kan stötta ditt barn eller ungdom i olika situationer.

I kommunens arbete med fokus på barn och ungas hälsa har ungdomar själva kommit med förslag om att erbjuda temakvällar för föräldrar, och även vilka teman de önskar att deras föräldrar träffas kring. För att ringa in fler teman samlar vi nu också in önskemål från dig som förälder - följ den här länken för att komma till en enkät på kommunens hemsida där du kan dela dina idéer! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Information och program inför höstens träffar kommer att delas via bland annat för- och grundskolans läroplattform Meitner och kommunens Facebook.

Mötesplats förälder är en del i kommunens satsning för att öka samarbetet mellan socialtjänst och förskola-skola-gymnasium genom projektet Tankesmedjan Tillsammans nolltilltjugo.

Senast uppdaterad: 25 mars 2024