Om skolan

Vi ser en fantastisk kapacitet hos våra elever och vårt mål är att varje elev ska utvecklas mot sin fulla potential.

Om skolan

Mora gymnasium är en kommunal gymnasieskola med omkring 1000 gymnasieelever och personalstyrkan ligger på omkring 200. Dessutom studerar ca 500 elever inom Vuxenutbildningen.

Många elever söker till Mora gymnasium och det är i stort sett fullt på våra pågående utbildningar.

På Mora gymnasium är vi oerhört stolta över våra lärare. Det är för elevernas skull all personal på skolan finns till och vi gläds för alla framsteg och den utveckling som eleverna gör under sin tid här på skolan. Skolan har en mycket hög andel behöriga lärare. Vi har dessutom 13 förstelärartjänster samt en lektorstjänst.

Stämningen på skolan är mycket god och personalen har siktet inställt på att tillsammans hjälpa både elever och kollegor att utvecklas och skapa nya möjligheter.